Am vrut să vedem ce maşini de pe piaţa noastră oferă 7
locuri, dar pot fi utilizate, în acelaşi timp, şi ca maşini de zi
cu zi, fără eforturile pe care le presupun „dubele” de
genul lui Volkswagen Transporter, Opel Vivaro sau Renault
Trafic.
Pentru că vorbim, în principal, de maşini pentru familişti, deci
bugetul contează foarte mult, am impus şi o limită a
preţului, de 30.000 euro – peste această limită, în
România înseamnă că ai venituri care îţi permit să ai a doua sau a
treia maşină în familie, deci ne depărtăm de esenţa problemei.
În mod normal, dacă spunem „maşină de familie cu 7 locuri”, ne
gândim la monovolume mari, cel mai cunoscut exponent fiind Renault
Espace. Însă, în ultimii ani, producătorii au reuşit să găsească
soluţii pentru a introduce încă 2 locuri suplimentare şi în
alte categorii de maşini, mai mici şi mai ieftine.
Nu mică ne-a fost surpriza să constatăm că, pe piaţa de
la noi, putem alege din aproape 30 de modele cu 7 locuri, cu preţ
de până la 30.000 euro, din care aproape jumătate sunt
SUV-uri sau crossover!
Am încercat să ne dăm seama ce înseamnă cele 2 locuri
suplimentare, cât de confortabile sunt ele sau cum afectează
spaţiul pentru bagaje în cazul câtorva modele, care reprezintă
fiecare câte un segment.
Concluziile noastre
– în episoadele următoare.